Äckel samhälle?

Idag har jag bara chilla och gått runt i lgh och bara mått gott. Precis som en söndag ska vara. Har som bara ladda för att komma igång och skaffa mig ett liv. Upp tidigt imorgon och sen iväg på kurs starten där. Haha, nog för att de bara är några timmar imorgon, men måste ju ladda lite. Var ju som ett tag sen jag hade nått att stiga upp till på dagarna. Har ju som bara "chilla" nu i några månader, eller.. ungefär i ett år nu. De är som sjukt.. eller är de orättvist? grejen är ju den att jag vill jobba, jag har t.o.m fått betala 150.000kr för att jag ska få ett jobb, och så får jag inte de ändå? de är ju sinnesjukt. Ska det vara så här?? jag tycker verkligen inte det. Men vem ska jag skylla på? samhället? ja iaf just nu känns de så. Suck! men nu jävlar ska jag iaf försöka få mig nått jobb, för tydligen så ska man inte få ett jobb inom ett yrke som man älskar, man ska vara en vanlig svensson och hata sitt jobb men ändå slava där för att få inkomst till att överleva. Skit värld.

Har börja läsa en bok idag, fastna i den och läste 50 sidor på en gång. Har aldrig läst en bok så fort någonsin i hela mitt liv. Jag fastna verkligen i boken och den var som "lätt läst" när de var dagboksstuk på den. Korta kap och roligt att den inte är som en vanlig bok. Inte bara text rakt upp och ner utan lite färg och bilder. Tummen upp för den! längtar efter mina andra böcker oxå. Ska bli intressant och se om jag lyckas kämpa mig igenom dom oxå.


Kommentarer
Postat av: Johanna

Jag har också den boken men har inte fått tummen ur röven och börja läsa ännu :) hahaha!

2011-02-09 @ 09:21:10
URL: http://johannanystrom.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0